شوکوپات

شوکوپات

شوکوپات

شوکوپات

قرص ریتالین

قرص ریتالین برای درس خواندن ,قرص ریتالین چیست,قرص ریتالین چیست وچه عوارضی دارد,قرص Ritalin چیست,قرص ریتالین برای چیست,جایگزین قرص ریتالین چیست,عوارض قرص ریتالین چیست؟,قرص ریتالین 10 میلی گرم چیست,قرص ریتالین 10 چیست

قرص ریتالین

توضیحاتی در مورد قرص ریتالین

قرص ریتالین به لاتین Ritalin برای درمان افسردگی، خواب آلودگی، سندرم خستگی مزمن و درمان کودکان پیش فعال استفاده می‌شود. مصرف خودسرانه این دارو عوارض دارد. اگر کسی ریتالین را بیش از حد مصرف کرد یا به اصطلاح اوردوز کرد، بلافاصله به اورژانس مراجعه کنید. نشانه های اوردوز ریتالین عبارتند از: استفراغ، آشفتگی، سردرگمی، عرق کردن، گرگرفتگی یا فلاشینگ، تکان های عضلانی، توهم، تشنج و از دست دادن هوشیاری. داروی ریتالین را با دیگران به اشتراک نگذارید. در زمان مصرف ریتالین برخی آزمایش ها، مانند فشار خون، تعیین تعداد سلول های خون و کنترل قد و وزن کودک، به صورت مرتب انجام می شود تا اثربخشی دارو و عوارض مربوط به آن بررسی شوند.در این مطلب از سایت جسارت به عوارض و زمان مصرف و خواص قرص ریتالین برای درس خواندن می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

مصرف قرص ریتالین

هیچ دارویی را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید.گاهی مصرف خودسرانه داروها عوارض جبران ناپذیری بر جای می‌گذارد. قرص ریتالین یکی از داروهایی است که برخی افراد به منظور افزایش هوشیاری مخصوصا در شب‌های امتحان که نیاز به دقت و تمرکز بالاتری دارند اقدام به تهیه آن می‌کنند بدون اینکه درباره مضرات آن آگاهی کافی داشته باشند.

آشنایی با قرص ریتالین

قرص ریتالین (Ritalin) از مشتقات گروه امفتامین‌ها است. در ابتدا قرار بود این دارو برای درمان افسردگی، خواب آلودگی در طول روز و سندرم خستگی مزمن استفاده شود؛ اما به تدریج با پیشرفت علم و تجربه‌های گوناگون مشخص شد می‌توان از این دارو در درمان کودکانی که دچار اختلال بیش فعالی و کم توجهی هستند (ADHD) نیز استفاده کرد. قرص ریتالین خواصی شبیه آمفتامین (قرص مشهور اکستازی) دارد و دانشجویان کالج‌های آمریکا و استرالیا به دلیل تأثیر آن در درمان خواب آلودگی در طول روز، برای درس خواندن و یا مهمانی‌های شبانه‌شان چند عدد از این قرص‌ها را مصرف می‌کردند. در سال‌های اخیر مصرف خودسرانه این دارو در کشورها رو به افزایش گذاشت و گزارش‌های متعددی وجود دارد که برخی از افراد برای بیدار ماندن در شب‌های امتحان از قرص‌های ریتالین استفاده می‌کنند. مصرف کنندگان تصور می‌کنند ریتالین بی‌خطر است در حالی که عوارض مصرف خودسرانه این قرص‌ها می‌تواند در حد مواد دیگر نظیر کوکایین و آمفتامین باشد و پزشکان و روانپزشکان با صراحت اعلام می‌کنند ترک کردن داروهای محرک آمفتامینی نظیر ریتالین و اکستازی، بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از سایر مواد مخدر است. لازم به ذکر است که تاکنون در چند مورد سوء مصرف ریتالین منجر به مرگ شده است.

قرص ریتالین چیست

داروی ریتالین Ritalin یا متیل فنیدیت Methylphenidate برای درمان اختلال بیش فعالی و نقص توجه یا ADHA استفاده می شود و مصرف آن بدون نسخه پزشک ممنوع می باشد. این دارو از طریق تغییر مقدار برخی مواد طبیعی در مغز کار می کند. ریتالین در گروه داروهای محرک قرار می گیرد. این دارو به افزایش توانایی شما برای توجه کردن، تمرکز بر روی یک فعالیت و کنترل مشکلات رفتاری کمک می کند. همچنین می تواند به سازماندهی وظایف و بهبود مهارت های گوش دادن کمک می کند. ریتالین همچنین برای درمان برخی اختلالات خواب، از جمله نارکولپسی یا حمله خواب Narcolpsy، استفاده می شود.

  • نصرت نصرتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی