شوکوپات

شوکوپات

شوکوپات

شوکوپات

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

خواص بی نظیر زردچوبه برای پوست و موی سر

شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۰۳:۴۰ ق.ظ

 

خواص بی نظیر زردچوبه برای پوست و موی سر

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، طب سنتی و دارو‌های گیاهی، خواص بسیاری را برای گیاهان و ادویه‌های مختلف به اثبات رسانده که یکی از آن‌ها زردچوبه است و از این رو خبرگزاری میزان در ادامه به بررسی خواص این ادویه برای پوست و مو می‌پردازد.

از خواص جادویی زردچوبه برای پوست و مو چه می‌دانید؟!

زردچوبه دقیقا چیست؟

زَردچوبه یا زَرچوبه یا زَرده‌چال (Curcuma longa) نوعی گیاه و ادویه‌ای است که از آن گیاه تهیه می‌شود.

پودر زردچوبه به رنگ زرد تیره‌است که یکی از پرکاربردترین ادویه به‌شمار می‌رود. رویشگاه اصلی این گیاه هند است و قسمت اصلی ادویه معروف کاری را که در بسیاری از غذا‌های هندی به کار می‌رود، تشکیل می‌دهد.

زردچوبه به دلیل خصوصیات آنتی اکسیدانی قوی خود یکی از موثرترین مواد در جلوگیری از سرطانی‌شدن سلول‌های بدن است.

این گیاه همچنین موجب افزایش ترشح انسولین و کاهش قند خون در بیماران دیابتی می‌شود. کارآزمایی‌های بالینی زیادی در ارتباط با فواید مصرف روزمره زردچوبه انجام شده است.

گفته شده است که زردچوبه می‌تواند شدت علایم بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

همچنین ماده موثر زردچوبه یعنی کورکومین اثرات ضد التهابی و ضد درد شبیه دارو‌های مسکن معمولی را دارا است.

اثر ضد التهابی کورکومین با اثر ضد التهابی دارو‌های استروییدی و غیر استروییدی با فنیل بوتازون قابل مقایسه است.

این دارو با مهار سنتز پروستاگلاندین‌های التهابی، اثر ضدالتهاب خود را آشکار می‌سازد. در مطالعه روی موش صحرایی، اثر مهارکننده کورکومین سدیم mg ۳ به ازای هر کیلوگرم وزن موجب مهار لیپواکسی ژنار و سیکلواکسیژناز می‌شود.

فواید زردچوبه برای پوست و مو چیست؟

ترکیبات زرد چوبه برای جلوگیری از از دست دادن مو مفید است و به درمان بیماری‌هایی مثل شوره سر کمک می‌کنند.

فواید زردچوبه برای مو‌های شما عبارتند از:

  • کاهش برنزه شدن پوست

زردچوبه به کاهش برنزه شدن کمک می‌کند. اما چگونه می‌توان از زردچوبه استفاده کرد؟

کمی زرد چوبه را همراه با مقداری شیر و عصاره لیمو مخلوط کنید.

این مخلوط را به مناطق متاثر بمالید. بعد از اینکه اجازه دادید به درستی خشک شد، آن را با آب بشویید.

از خواص جادویی زردچوبه برای پوست و مو چه می‌دانید؟!

  • زردچوبه به عنوان کرم شب!

همچنین می‌توانید از کرم شب زردچوبه برای بهبود رنگ چهره خود استفاده کنید.

شما به کمی بادام (و پوست کنده) نیاز دارید و یک قاشق چای خوری از زرد چوبه، کشک، عصاره لیمو، زعفران و پودر چوب صندل.

همه چیز را با هم مخلوط کنید و در یخچال بگذارید. هر شب مخلوط را بمالید و آن را در صبح بشویید.

  • زردچوبه برای جلوگیری از ریزش مو

مطالعات ویژه‌ای می‌گویند که کورکومینویید زرد چوبه می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. با اینکه مدرک کافی برای این کار وجود ندارد، اما استفاده از زرد چوبه در موی شما هیچ گونه عوارض مضری نخواهد داشت.

مخلوطی از زرد چوبه و روغن زیتون می‌تواند شوره سر را از بین ببرد و سلامتی پوست سر را بهبود بخشد. نسبت‌های مساوی از هر دو را با هم مخلوط کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه قبل از شامپو زدن، روی موهایتان بماند.

 

  • بیشتر بخوانید:
  • علائم افسردگی را با رژیم غذایی مناسب کاهش دهید
  • آنچه باید درباره آرتروز بدانید

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

  • نصرت نصرتی

ایمپلنت دندان را چه کسانی نباید انجام دهند؟

ایمپلنت دندان را چه کسانی نباید انجام دهند؟
یک متخصص دندانپزشک گفت: ایمپلنت دندان از سنین ۱۵ سالگی شروع می‌شود و انجام آن بستگی به نوع استخوان و مفاصل درخواست کننده دارد.

به گزارش بهداشت نیوز: زهرا مهتری متخصص دندانپزشک درباره ایمپلنت دندان گفت: ایمپلنت دندان یک جراحی زیبایی مختص دهان است که پزشکان متخصص در این حوزه پس از اینکه متوجه شوند دهان بیمار قابلیت نگهداری دندان خود را ندارد با کشیدن آن ایمپلنت دندان را جایگزین دندان از دست رفته فرد می‌کنند.

او افزود: ایمپلنت دندان از جنس فلز تیتانیوم خالص ساخته شده که پایه آن بر استخوان فک بیمار قرار می‌گیرد و با استفاده از پروتز، روی دندان بیمار روکش دهی می‌شود.

این متخصص دندانپزشک با اشاره به موفقیت آمیز بودن ایمپلنت دندان در منطقه و دنیا اظهار کرد: با استفاده از تکنولوژی‌های جدید جراحی زیبایی ایمپلنت دندان تا الان یک روش بسیار موفق در سطح جهان بوده است، چرا که بیشتر افراد برای انجام این عمل مشتاق هستند. البته سطح سواد دندانپزشک برای تشخیص انجام این جراحی بر دندان بیمار بسیار مهم است.

مهتری تصریح کرد: ایمپلنت دندان از سنین ۱۵ سالگی شروع و انجام آن بستگی به نوع استخوان و مفاصل درخواست کنندگان دارد. چرا که افراد مبتلا به پوکی استخوان، کسانی که به نوشیدن الکل اقدام می‌کنند، افراد معتاد به مواد مخدر مانند کشیدن سیگار و قلیان به علت کاهش روند بهبود زخم در دهان نمی‌توانند از عمل جراحی زیبایی ایمپلنت دندان استفاده کنند.

این متخصص دندانپزشک افزود: دندانپزشکان بلافاصله بعد از کشیدن دندان فرد یا مدتی بعد از بهبود جای زخم دندان کشیده شده ایمپلنت دندان را طی یک پروسه چند ماهه انجام می‌دهند.

مهتری درباره عوارض ایمپلنت دندان گفت: در صورت اصولی انجام دادن عمل ایمپلنت دندان هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید، اما اگر خوب انجام نشود باعث وجود عفونت و زخم در دهان فرد بیمار می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

  • نصرت نصرتی